A szűk keretek ellenére a 90-es években - könnyen lehet, hogy nem tudatosan - a Gorgoroth kerülte az önismétlést. Az Antichrist vérfagyasztó hangulatával, a Destroyer színvonalas, kaotikus tartalmával vagy a már említett Incipit Satan kísérleteivel mind érdekes fejezetek voltak a zenekar életében, mindegyik felismerhető karakterrel rendelkezett, ezekhez képest az Ad Majorem Sathanas Gloriam tényleg csak minimálisan mértékben jobb a 2003-as buktánál. Most legalább rendesen összerakták az egyes dalokat, de a számok sehogy sem állnak össze egy komplett művé, mint a régi lemezeken. Nem mernek elmozdulni új irányokba, végig görcsösen játsszák a bevált témákat. A szokásos daráláson, torzított harmóniákon és a már ezerszer ellőtt, klasszikus zenéből átvett frázisokon kívül mást nem képesek felmutatni. Még szerencse, hogy fél óra alatt lezavarják a műsort - kár, hogy régebben maximálisan ki tudták használni ezeket a fél órákat.
A hangzásról a digitális izzadtság jutott eszembe, ami büdösebb, mint az eredeti - korszerű, telt, dinamikus. A modern stúdiótechnika a Gorgorothon is kifogott, úgy látszik a régi norvég harcosok közül csak a Darkthrone képes az új körülmények között is megtalálni a neki való soundot. Ez nem gonosz, nihilista megszólalás, hanem szép csomagolású, mesterkélt borzalom - ennyi a Gorgoroth 2006-ban.
A God Seed (Twilight of the Idols), valamint a Wound Upon Wound jól sikerült számok, de nem érezném hiányukat, mert mindegyiknek van legalább két testvére a korábbi lemezekről. Érthető módon ezek után a hangszereseket nem sok dicséret illeti, egyedül Gaahl van formában, aki néhol egészen állati hangokat ereszt ki magából (példa az Untamed Force majomhuhogása...), ezekre kaptam fel néha a fejem a zene helyett. Úgy tűnik, továbbra is bírósági tárgyalásokon kell jeleskednie a Gorgorothnak: ideje egy-két tyúkólat kifosztani, mert az Ad Majorem Sathanas Gloriam önmagában még a black metalos ifjúságnak is kevés lesz.
(a képen Malmsteen Infernus)
6.5/10
#Nothing#